Bestuursactiviteit in de maand november 2021

Tijdens de op 17 november via ZOOM gehouden bestuursvergadering werden onder meer de notulen van de vergadering van 18 oktober vastgesteld. Ook het digitale werkboek ter uitvoering van de ‘Wet Bestuur en Toezicht Rechtspersonen’ stond weer op de agenda en de ontwerp-teksten voor de onderdelen ‘Meervoudig stemrecht’, ‘Toezicht’ en ‘Ontslag bestuurder’ werden besproken, gewijzigd en aangevuld. Het geheel kan nu worden afgerond en als zodanig een leidraad vormen voor toekomstig bestuur. Marian van Dorst werd herbenoemd in de functie van bestuurslid, tevens vice-voorzitter. Ingevolge het ‘rooster van aftreden’ was de benoemingstermijn namelijk verlopen.
Vervolgens werd uitgebreid ingegaan op de afwijzing van de aangevraagde ministeriële erkenning van het ASZ als ‘Expertisecentrum RPF’ en het al dan niet kunnen organiseren van een lotgenotendag in het jaar 2022. Een alternatief in de vorm van een videopresentatie werd besproken en daarover zal contact worden gelegd met dr. Van Bommel.

Uitslag Enquête 2023

Enquête 2023 – Resultaten- per 19 oktober 2023 Nu voor RPF Nederland de tijden weer genormaliseerd zijn met betrekking tot vacatures in het bestuur en de hinderingen die we ondervonden van de Covid-19 quarantaineperiodes, leek het ons goed om elkaar als lotgenoten...

Lees meer

Bestuursactiviteit in de maand juni 2022

Na vaststelling van de agenda voor de vergadering van 15 juni kwamen de mededelingen aan bod: nu eerder het nieuwe bestuursreglement werd vastgesteld, was het WBTR-abonnement opgezegd. De uitnodiging voor deelname aan de VSOP vergadering moesten we voorbij laten gaan...

Lees meer